Takie Tam ;)

Równouprawnienie w Grach

Równouprawnienie jest stanem, który bardzo trudno jest uzyskać. Jest to przedmiot debat na wyższych szczeblach, gdy mowa o prawie, ekonomii, pracy.
O tych poważnych zagadnieniach się mówi i dyskutuje. Ale życie ludzkie składa się także z całej masy drobiazgów, gdzie to równouprawnienie miewa się raz lepiej, raz gorzej.
A jak to wygląda w świecie wirtualnym?
Jest to branża, która bardzo długo była zmonopolizowana przez mężczyzn. Mężczyźni rządzili po obu stronach. Jako twórcy i jako odbiorcy. Jako programiści, pisali gry, które fabułą i akcją by ich wciągały. Mężczyźni i chłopcy byli głównymi klientami i nakręcali branżę. Trzeba było dawać im coś, co by kupili. Ta zależność między twórcą i nabywcą jest naturalna. Im więcej chłopców grało, tym więcej gier tworzyło się z myślą o ich gustach a im więcej męskich gier było na rynku, tym więcej nowych odbiorców można było zachęcić do wejścia w wirtualny świat. Koło się zamykało. Panowie grali, panowie tworzyli, panowie w tym byli. A płeć piękna?
Dziewczynki i kobiety nie rwały się do gier, bo nie było gier, które były adresowane do nich.
Ale kobiety od dawna miały wyznaczane granice, zza które nie powinny wychodzić a mimo wszystko i tak to robiły i nadal robią. Kiedyś walczyły o to aby sobie radzić w męskim świecie zawodowym a potem pomalutku odkrywały świat ich rozrywek, także wirtualnych. Nadal są w mniejszości ale zaczynają być widoczne.
Kobiety, które odważą się wkroczyć w świat zawodowego grania, czyli e-Sportu, mają przed sobą perspektywę wielkich nagród pieniężnych. Ale uczestnictwo w turniejach nadal jeszcze może się wiązać ze zderzeniem ze stereotypami.
Nie jest to łatwy krok, ale kolejny, który warto wykonać, bo przynosi efekty.
Widać to już w grach adresowanych dla dzieci. Ludzie, którzy 20 lat temu grali na pierwszym PlayStation, są teraz rodzicami, którzy wprowadzają swoje dzieci w świat gier. Uczą je przy tym, że w grach nie ma niczego złego i że są przeznaczone dla wszystkich, niezależnie od płci.
A skoro twórcy gier otrzymali nowych odbiorców, to pod ich potrzeby starają się dopasować gry.
Gry dla dzieci wyzbyte są agresji a kładą nacisk na różne edukacyjne aspekty.
Powstaje więc sporo gier unisex. Wszelkiego rodzaju układanki, gry logiczne, puzzle, klocki, zagadki…
Grają w nie dziewczynki i chłopcy. Zasady są dla wszystkich takie same, a komputer, tablet czy smartfon nie oceniają pod kątem płci. Ona nie istnieje. Tylko obiektywny wynik.
Występują też gry adresowane do jednej lub drugiej płci. To, że dziewczynki mają swoje działy pokazuje, że ten świat otworzył się na ich potrzeby i upodobania.
Dla każdego coś się znajdzie i właśnie ta wolność i szeroki asortyment wyboru jest znakiem, że jest lepiej.
Z tych dziewczynek, które teraz grają, wkrótce wyrosną młode kobiety, które będą wybierać swoją drogę zawodową. Już teraz w firmach tworzących gry pracują kobiety. Co prawda, nadal jest ich tam mniej niż mężczyzn ale rośnie nowe pokolenie, które ma inne spojrzenie na ten kawałek świata.

Gry w Strojenie a Wartości Edukacyjne

Na pierwszy rzut oka internetowe gry typu ubieranki nie są najambitniejszą zabawą dla dzieci. Bo cóż to za wyzwanie klikać w różne elementy garderoby i ostatecznie zaakceptować jakąś wersję?
Są to gry bardzo popularne i lubiane przez dziewczynki. Mogą tam spotkać swoje ulubione postacie, księżniczki, wróżki lub znane bohaterki seriali i bajek.
I na tym sprawa mogłaby się zakończyć, gdyby nie starania twórców tego typu rozrywki w to, aby te gry były różnorodne i wciągające.
Po dokładniejszym przyjrzeniu się oferowanym produktom można dostrzec wiele subtelnych i wartościowych informacji, które w ramach gier są przemycone.
Nie chodzi tu tylko o wyczucie estetyki i rozwój własnej kreatywności, choć to właściwie wybija się na pierwszy plan pozytywnych aspektów ubieranek.
Gry ubieranki umieszczane są w jakiejś przestrzeni i to właśnie ona daje dodatkowe korzyści. Dziewczynki mogą poznawać różne style i tym samym nauczyć się tolerancji wobec różnorodności otaczającego je świata. To także wirtualna wycieczka po innych kulturach i zapoznanie się z tradycyjami innych narodów.
Nie zaniedbują też tradycji związanych z europejskim rejonem kulturowym. Przy okazji zbliżających się popularnych świąt i ubieranki pojawią się w odpowiedniej Bożonarodzeniowej, Wielkanocnej, Haloweenowej lub Walentynkowej odsłonie.
Dziewczynki w tych grach mogą uświadomić sobie, że moda to nie pęd do kopiowania ale nade wszytko wierność własnemu stylowi, wolność a trendy służą do czerpania inspiracji a nie są koniecznością
W ubierankach bardzo często porusza się temat przyjaźni miedzy ludźmi i wspólnego spędzania czasu.
Gry, gdzie trzeba ubrania kupić, a jeszcze wcześniej na to zarobić przypominają, że pieniądze są wartością, która się zdobywa i warto ją szanować. Uczy dokonywania prostych obliczeń, gdy w ramach tych zakupów, trzeba się zmieścić w określonym limicie.
Wiedza i pewne mądrości zawsze lepiej wchodziły do głów, gdy były przemycane w trakcie zabawy. Dlaczego więc tym razem miało być inaczej?

© 2013 - 2024. All Rights Reserved. Gry dla dziewczyn