Takie Tam ;)

Gry dla Dziewczyn

Kiedy pisze się i myśli o grach komputerowych i internetowych, gdzieś w podświadomości rysuje się obraz chłopca lub młodego mężczyzny zatopionego w wirtualnym świecie. Stereotypy, które powstały dość dawno mają wpływ na ogólne postrzeganie świata gier. A tymczasem sporo się zmieniło. Nadal, oczywiście dobrze trzyma się rynek gier kojarzony z męską częścią populacji ale…
Przede wszystkim kobiety coraz częściej same biorą wirtualną broń w swoje ręce i szaleją na polu bitwy dla rozrywki i odprężenia. A dla tych, które chciałyby zapełnić czas zabawą spokojniejszą, nie braknie propozycji neutralnych.
To inicjatywa kobiet. A co druga strona zrobiła aby przyciągnąć dziewczyny do smartfonów, tabletów i komputerów? A zawężając temat, co zrobiła aby dać mobilną rozrywkę dla dziewczyn w młodszym wieku?
Firmy, tak samo jak wobec chłopców, trzymały się sprawdzonych przepisów. Weszły tam, gdzie dziewczynki były zawsze i czekały na uzupełnienie ich świata.
To, co widzi się w dziewczęcym pokoju szybko znalazło się na ekranach. Barbie zaczęła żyć własnym życiem, tak jak My Little Pony i prawie wszystkie księżniczki z bajek. Można je spotkać w kolorowankach, puzzlach, projektowaniu i grach edukacyjnych. Otwarte są dla dziewcząt wirtualne garderoby i kosmetyczki, dzięki którym powstają stylizacje dla bohaterek gier. W tym świecie znajdzie się miejsce na randki, pocałunki, śluby i wesela, które trzeba przygotować. Przeniesione są różne zawody, w których dziewczyny mogą się realizować prowadząc własny salon fryzjerski, gabinet dentystyczny, restaurację, sklep lub posiadając własną farmę. Razem z wirtualnym kucharzem uda im się przygotować posiłek a dzięki opiece nad zwięrzętami i dziećmi zaspokoją swoją empatyczną naturę wrażliwsze dziewczynki.
Gry kierowane do dziewczyn mniej nastawione są na rywalizację i osiąganie rekordów. Bliżej im symulacji życia, ale w kolorowszej wersji. Jest ich sporo a zajmują miejsce tylko na tablecie, dzięki czemu są mobilne, wszędzie dostępne i za każdym razem można wybrać inną grę z ulubionej kategorii. Dlatego są jedną z ulubionych rozrywek dzieci.

My Little Pony – Kucyki Wszechczasów

My Little Pony zaczęło swoją historię w 1983 roku, kiedy to amerykańska projektantka Bonnie Zacherle razem z rzeźbiarzem Charlesem Muechingerem i menedżerem Steve’em D’Aguanno stworzyła pierwsze figurki kucyków z długimi, nylonowymi grzywami, ogonami i unikatowymi symbolami na bokach. Występowały w szerokiej gamie kolorów, póz i ułożeń ciała.
Szybko podbiły serca małych dziewczynek i wkrótce stały się jednym z flagowych produktów firmy Hasbro. Ale sprzedać towar a trafić do panteonu kultowych zabawek, jest zupełnie innym problemem. Nie wystarczy produkować. Trzeba nadać temu wszystkiemu jakiegoś celu, charakteru i ewoluować wraz z rynkiem, budować wokół spójne uniwersum. Ku temu służą, emitowane równolegle do puszczanych edycji zabawek, seriale i filmy pełnometrażowe.
Początki linii My Little Pony koncentrowały się na sześciu ziemskich kucykach ale szybko doszły do nich: kucyki-pegazy, kucyki-jednorożce i kucyki morskie. Powyższe grupy rozrastały się na kolejne podgrupy i wariacje, dzięki czemu kucykowy świat zapełnił się wieloma postaciami różniącymi się wyglądem, zdolnościami i funkcjami. Małe, duże, chłopcy, dziewczynki a nawet dzieci.
Kucyki ożyły w serialach i tam przeżywały przygody. Na plan pierwszy zaczęli się wybijać konkretni bohaterowie, z historią, charakterem, słabościami i umiejętnościami. Nie więc dziwnego, że i sprzedawane w sklepach kucyki wzbogacane były o akcesoria żywcem wzięte z tej krainy. Stajnie, grzebyki, pałace, suknie, deskorolki i wszystko, co dało się przenieść do świata zabawek, tam też się dostawało.
W wyniku przenikania się serialowego świata i oferty sklepowej, skoncentrowano się na promocji głównych postaci, kosztem różnorodności anonimowych figurek. Obecnie produkcja koncentruje się na głównych bohaterkach My Little Pony:Przyjaźń To Magia. Są to: Twilight Sparkle, Rainbow Dash, Fluttershy, Pinkie Pie, Applejack i Rarity. Nie oznacza o bynajmniej ubogiej oferty, bo występują one w wielu wersjach i odsłonach a do tego wzbogaciły się o własne zwierzątka. Te wyjątkowe kucyki już dawno nie są kojarzone ze zwierzętami, choć z wyglądu właśnie nimi są. Myślą, przeżywają rozterki i przygody we własnej krainie, pod rządami swojej księżniczki. O ich uniwersalności świadczy to, że z sukcesem uczłowieczono je w filmie My Little Pony:Equestria Girls odnosząc sukces w kolejnej grupie wiekowej: 15-30 lat.
Tak bogata baza tematów przełożyła się na popularność tematycznych czasopism, ubrań, książeczek, kolorowanek, naczyń, pościeli, przyborów szkolnych i biurowych. Dla pragnących większej integracji z pomocą przyjdą gry komputerowe i internetowe. Innymi słowy, dzięki sprawnemu marketingowi odnajdują się w wielu dziedzinach życia dziecięcego.

© 2013 - 2024. All Rights Reserved. Gry dla dziewczyn